cz | eng

TZ | 9. abonentní cyklus skončil, jubilejní 10. už diváci skupují

Klavírní skladby v podání Terezie Fialové a Karla Košárka netradičně uzavřely 9. abonentní cyklus Českého filharmonického sboru Brno. Na koncertu, který byl věnovaný hostům sboru, zazněly například díla z tvorby Dariuse Milhauda, Bedřicha Smetany či Georga Gerschwina. Už teď se ale diváci mohou těšit na nabitý program jubilejního 10. abonentního cyklu. Na podzim Český filharmonický sbor Brno navíc oslaví již 25 let od svého založení, čeká nás tedy skutečně výjimečná koncertní sezóna. 

10. abonentní cyklus sboru odstartuje 6. září 2015, pro nákup abonmá už je ale nejvyšší čas. Zájem je velký a volná místa rychle ubývají. „Jubilejní cyklus nabídne rovnou 8 koncertů a mnoho atraktivních hostů. Mezi jinými se sborem vystoupí například Pražská komorní filharmonie, Moravská filharmonie Olomouc, Filharmonie Bohuslava Martinů, Plzeňská filharmonie a přední čeští sólisté,“ uvedl zakladatel, sbormistr a dirigent sboru Petr Fiala.

Za 25 let svého působení si Český filharmonický sbor Brno vydobyl nejen mezinárodní renomé, ale získal i řadu prestižních cen a stal se pravidelným hostem na nejlepších festivalech klasické hudby po celém světě. Tyto úspěchy ale nejsou vyváženy hmotným zajištěním. Sbor je obecně prospěšnou společností a nemá tak jistotu finanční podpory od státu. „Každý rok musíme absolvovat existenční boj a vynaložit velké úsilí, abychom získali prostředky na své další fungování. Jsme rádi za pomoc sponzorů, jako je například firma TESCAN ORSAY HOLDING, a.s., bez které bychom svou činnost byli schopni udržet jen stěží,“ vysvětluje profesor Fiala. „Dřívější samospráva nepovažovala podporu fungování sboru za podstatnou, i když se sborem jezdíme po celém světě a reprezentujeme nejen Českou republiku ale hlavně Brno. Věříme, že se nyní s nástupem nového zastupitelstva situace změní,“ doplňuje Fiala.

Sbor se zaměřuje na oratorní, kantátový a operní repertoár a díky své kvalitě absolvuje ročně kolem sta koncertů doma i v zahraničí. Kritika oceňuje především kompaktní zvuk a širokou škálu výrazových prostředků, jimiž sbor disponuje.  Sbor obdržel dvě významné evropské ceny – Echo Klassik, byl nominován na prestižní dánskou cenu Danish P2 Music Prize v kategorii symfonická nahrávka roku, získal cenu německých kritiků – Preis der Deutschen Schallplattenkritik a japonský hudebně-kritický časopis Geijutsu Disc Review mu udělil za nahrávku Dvořákova Requiem prestižní ocenění Tokusen.

<< zpět na seznam