cz | eng

TZ | Flaga v roce 2013 zdvojnásobila zisk

Společnost Flaga, největší dodavatel LPG na českém trhu, zveřejnila ekonomické výsledky za uplynulý fiskální rok. Za období říjen 2012 až září 2013 jí sice klesly tržby na 868 milionů korun (oproti 921,8 milionům v předešlém fiskálním roce), její zisk se však bezmála zdvojnásobil. Zatímco v roce 2012 dosáhla hospodářského výsledku ve výši 22,9 milionů Kč, letos to bylo 40,7 milionů.

„Za současných ekonomických podmínek jsme s výsledky velmi spokojení. V loňském roce se začaly pozitivně projevovat změny, které jsme zavedli v roce 2012 a které vedly ke snížení nákladů a zvýšení efektivity. V loňském roce jsme v nich pokračovali, uvedli jsme na trh několik nových produktů, zlepšili logistické služby a upevnili vazby s našimi obchodními partnery. Rostoucí vstupní náklady se nám v roce 2013 podařilo kompenzovat také díky přístupu k jednomu z největších polských LPG terminálů, který holding Flaga nově získal akvizicí BP Gas v Polsku,“ vysvětluje Peter Polák, jednatel společnosti Flaga. Zároveň však dodává: „Český trh s LPG i v roce 2013 nadále ovlivňovalo nedodržování zákonů týkajících se vlastnictví a údržby propan-butanových lahví některými subjekty. S těmi, kteří podle našeho názoru do značné míry porušují normy a svým chováním nezákonně získávají nákladovou výhodu, vedeme soudní spory.“

Rok 2014 na LPG trhu vidí Peter Polák pozitivně: „Připravujeme velkou investici do modernizace plnírny propan-butanových lahví v Hustopečích u Brna. Hlavním úkolem pro následující období je pro nás stabilizovat provedené změny, pokračovat v optimalizaci nákladů a zvyšovat úroveň našich služeb spolu s hledáním dalších možností využití LPG. Toto palivo díky své přenositelnosti, regulovatelnosti a cenové přístupnosti považujeme za výhodné nejen pro automobily, ale také pro vytápění rodinných domů a průmyslových objektů nebo pro pohon vysokozdvižných vozíků. Zcela novou oblastí pro využití LPG jsou dieselové motory. Sami posilujeme svou firemní flotilu autocisteren novými vozy se zabudovaným systém Dieselgas, umožňujícím kombinovaný provoz na naftu a LPG, díky kterému předpokládáme úsporu nákladů na palivo ve výši až 20 procent.“

 

<< zpět na seznam