cz | eng

TZ | Kentico na konferenci ukázalo, jak přizpůsobit online marketing současným trendům

Více než polovina času, který uživatelé denně stráví na internetu, probíhá skrze mobilní zařízení. Tomuto trendu se dnes a zítra věnují světoví odborníci v oblasti webových prezentací a online marketingu na konferenci Kentico Connection Prague 2014. Pořádá ji zde česká IT společnost Kentico Software, lídr světového trhu komplexních řešení pro online marketing.

„Čas trávený na internetu roste nejvíce ze všech druhů médií. Velký podíl na tom mají právě chytré telefony, tablety a další mobilní zařízení umožňující připojení k internetu prakticky odkudkoli. 80 % marketérů chce proto do budoucna navyšovat rozpočty na digitální marketing a naopak snižovat výdaje do klasických reklamních formátů,“ řekl na konferenci Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software, s tím, že celosvětově představuje čas strávený na internetu pomocí mobilních zařízení více než polovinu z času celkového.

Chytré telefony jsou také nejčastěji používány jako tzv. startovací zařízení. To znamená, že s nimi uživatel začne nějakou online aktivitu, např. výběr zboží v e-shopu, ale samotný nákup dokončí na klasickém počítači nebo notebooku. „Z tohoto důvodu je důležité nejen, aby se weby byly schopny automaticky přizpůsobit různým druhům zařízení, ale aby měly k dispozici také řešení, které umožní obsah uložený do košíku na jednom zařízení zobrazit a připomenout i po přechodu na jinou platformu,“ vysvětluje Robert Pinkas, VP marketingu Kentico Software. Podle něj je důležitým trendem dnešního online marketingu také snaha oslovit uživatele skrze mobilní zařízení s relevantním sdělením podle místa, na kterém se právě nachází.

Součástí konference byl také slavnostní večer, na kterém dnes Petr Palas předal Olaug Bergsethové, zástupkyni Mezinárodní federace Červeného kříže a Červeného půlměsíce, šek na 830 tisíc korun. Tento dar federaci pomůže při řešení nečekaných událostí a katastrof.  Červený kříž se Kentico rozhodlo podpořit v rámci svého letošního výročí 10 let na trhu. Celý červen proto svůj software zákazníkům nabízelo za symbolickou částku, aby všechny takto vybrané peníze mohlo následně věnovat na pomoc potřebným. Licenci na software Kentico si v období od 4. června do 4. července koupilo 272 zákazníků, kteří již od začátku věděli, že jimi investované peníze budou použity na dobrou věc.

„Našim původním cílem bylo vybrat minimálně 200 tisíc korun. Jsme vděční za to, že se nám tuto částku podařilo několikanásobně překročit,“ popisuje pocity týmu Kentico Petr Palas. Rozhodnutí, proč se jeho firma rozhodla podpořit právě Červený kříž, vysvětluje následovně: „Když jsme přemýšleli, jaké dobré věci bychom mohli v rámci našeho výročí pomoci, napadl nás Červený kříž téměř okamžitě. Věříme, že dokáže finance efektivně využít pro pomoc tam, kde je to opravdu potřeba. Navíc se stal loňským vítězem naší soutěže Site of the year.“ 

<< zpět na seznam