TZ | Nákupní centra jako indikátor úspěchu regionů
Pokles nezaměstnanosti, příliv investic a vyšší tržby obchodníků – to jsou letošní charakteristiky českých regionů. Výjimkou nejsou ani Královéhradecký a Ostravský kraj, jejichž největší nákupní centra potvrzují hlad zákazníků po nových značkách.
Forum Nová Karolina hlásí úspěchy a přináší nové značky
Nákupní a zábavní centrum Forum Nová Karolina, které spravuje společnost Active Retail Asset Management (ARAM), se těší stále větší popularitě. Tento architektonicky mistrovský projekt navržený Remem Koolhaasem navštíví ročně více než 8 milionů návštěvníků, což poukazuje i na zvýšenou prosperitu Ostravska.
Pozitivní ekonomické výsledky centra se projevují nejen v návštěvnosti, která v tomto roce roste s každým čtvrtletím průměrně o 10 %. Stejně tak dochází k nárůstu obratu jednotlivých nájemců, přitom průměrné navýšení obratů překračuje hranici 11 %.
„Díky práci celého týmu a vynikající spolupráci s nájemci se můžeme pochlubit vysokým nárůstem v návštěvnosti i obratech jednotlivých prodejců. Zároveň se nám podařilo během pár měsíců obsadit a relokovat nájemce v 10 obchodních jednotkách,“ komentuje úspěšné období Martin Kubík, generální ředitel společnosti ARAM a ředitel nákupního centra. „Vedle toho jsme také začali jednat se stávajícími nájemci, kterým exspirují nájemní smlouvy na jaře 2017, o podmínkách k prodloužení. Do konce roku očekáváme uzavření více než 40 nájemních smluv,“ dodává.
Za velký úspěch Kubík považuje i představení nových značek, z nichž některé se v regionu objevily vůbec poprvé. Je to například americký Chaps z dílny módního guru Ralpha Laurena nebo skandinávský Tiger s designovým dárkovým zbožím, který má v 25 zemích přes 500 obchodů. Parfumerie Douglas nyní nabízí zákazníkům kosmetiku Bobbi Brown a v Présence je možné zakoupit značkové hodinky Daniel Wellington. V nabídce centra nechybí ani známá prodejna se šperky Bijou Brigitte a český prodejce herních konzolí a her JRC.
14. listopadu otevřel svou novou prodejnu i tradiční výrobce bot Baťa. Na prosinec jsou připraveny novinky ve formě nových občerstvovacích konceptů jako Parky’s, Vegg-go a Spice Box. “Naše výsledky dokazují, že Forum Nová Karolina je oblíbenou nákupní destinací a nové značky znamenají obrovský úspěch nejen pro samotné centrum, ale i celý ostravský region,“ doplňuje Kubík.
Futurum Hradec Králové potvrzuje pozici hegemona
Nákupní centrum, které od konce roku 2014 vlastní společnost Meyer Bergman a od dubna 2015 spravuje společnost ARAM, patří v Královéhradeckém i Pardubickém regionu k zaběhlým retailovým centrům. Ročně jej navštíví více než 5.8 milionů zákazníků z obou krajů, což centrum řadí k těm nejnavštěvovanějším v celém kraji.
„Futurum Hradec Králové je skvělým projektem, který je na trhu dobře zaveden, ale i přesto nebo snad právě proto nabízí příležitosti ke zlepšení. V současnosti pracujeme na novém nastavení strategie centra, skladbě nájemců a marketingové strategii. Naším cílem je zkvalitnění prostředí nejen pro zákazníky, ale i samotné nájemce,“ řekla Lenka Dvořáková, ředitelka pronájmů ze společnosti ARAM.
Že se centru pod novým vedením opravdu daří, dokazují i průběžné statistiky. Průměrný nárůst obratu nájemců přesáhl hranici 10 % a průměrný nákup návštěvníků stoupl v průměru dokonce o 20 %. Klíč k pozitivním výsledkům vidí Lenka Dvořáková, ředitelka pronájmů ze společnosti ARAM, právě v nové strategii.
„Na nové strategii pronájmů včetně skladby nájemců jsme začali pracovat okamžitě po tom, co centrum přešlo pod naši správu. Za relativně krátkou dobu se podařilo prodloužit 20 nájemních smluv u nájemců, kterým exspirovaly nájemní smlouvy ještě v roce 2015 nebo hned začátkem roku 2016. V neposlední řadě se podařilo do centra přivést nové značky, na které jsme patřičně hrdí,“ uvedla Dvořáková.
Milovníci módy se již dočkali například známé italské značky Napapijri. Firma vyrábí veškeré oděvy přímo v Itálii a zakládá si na kvalitě materiálu, pohodlí při nošení a dokonalém propracování každého detailu. Mezi dalšími značkami oblečení nově najdou návštěvníci také oděvní giganty jako Mustang nebo Levi’s.
Dalším velkým úspěchem nejen pro samotné centrum, ale i celé krajské město bylo očekávané otevření parfumerie Douglas dne 18. 11. 2015. Douglas nabídne na více než 250 m2 široký sortiment kosmetických značek, jednotlivých produktů péče o tělo a pleť, vůně, dekorativní kosmetiku a další produkty z řad kosmetických doplňků. Svým zákazníkům nabízí individuální a profesionální přístup a proškolené prodejní konzultanty a make-up artisty.
<< zpět na seznam