TZ | S VYSOKOZDVIŽNÝMI VOZÍKY NA PLNÝ PLYN
Při rozhodování o koupi nových vysokozdvižných vozíků stále více logistických firem volí investici do typů provozovaných na LPG, zkapalněný ropný plyn. Ve srovnání s akumulátorovými vozíky se ty plynové totiž vyznačují nejen vyšším výkonem, ale také schopností pracovat na nerovném povrchu nebo šikmých plochách, navíc odpadá nutnost pravidelného dobíjení. Oproti naftovému vozíku je pak provoz tišší a příznivější pro životní prostředí, protože se při spalování plynu v motoru neuvolňují žádné škodlivé látky ani saze.
Výhodou vysokozdvižných vozíků na plyn je také jejich snadná a levná údržba. Pro snížení provozních a servisních nákladů je však potřeba dbát na výběr vhodných lahví a kvalitního plynu. „Rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním plynem poznáte především při údržbě palivové soustavy vysokozdvižného vozíku. U vozíků poháněných nekvalitním plynem je soustava mnohem více zanesená a její vyčištění stojí více peněz, nehledě na to, že se snižuje celková životnost vozíku,“ vysvětluje Martin Kadlíček, vedoucí provozu společnosti Flaga, největšího dodavatele LPG v ČR. Nejčastějším problémem bývá zanesení palivové soustavy vozíku jemnými částečkami rzi. Aby se těmto komplikacím předešlo, používají se nové materiály lahví, ve kterých je plyn uskladněn. Mezi ně patří odlehčené hliníkové a kompozitní lahve a lahve ocelové s keramickou výstelkou.
„Náš sortiment zahrnuje lahve ze všech těchto nových materiálů. V současné době jsou nejvíce oblíbené lahve kompozitní, především díky své nízké hmotnosti a snadné manipulovatelnosti. Všechny typy lahví jsou vybaveny speciálním ventilem, který umožňuje jejich horizontální i vertikální použití – dle potřeb konkrétního vozíku,“ uvádí Martin Kadlíček. Flaga plní lahve určené pro vysokozdvižné vozíky převážně čistým propanem, jehož výhody Martin Kadlíček dále popisuje: „Čistý propan umožňuje provoz vozíku i ve velkých mrazech, odpařovací schopnost si drží až do -40 stupňů celsia. To je velká výhoda oproti naftovým vozíkům, u nichž mohou při velké zimě vzniknout problémy s nastartováním.“
Pokud provozujete velké množství vozíků, může se zdát pravidelná výměna lahví zdlouhavá a nepohodlná. „Pro tyto případy nabízíme řešení v podobě vnitropodnikové čerpací stanice, při které do areálu umístíme zásobník s plynem a výdejní zařízení upevněné na ocelovém samonosném rámu,“ popisuje Martin Kadlíček. Všechna svá řešení pro vysokozdvižné vozíky a logistiku představila Flaga na svém samostatném stánku na pražském logistickém kongresu EASTLOG 2012, který se konal od 24. do 25. května v Top Hotelu Praha.
<< zpět na seznam