cz | eng

TZ | 3M ČESKO | 3M ČESKO ZMĚNILO PR AGENTURU, NOVOU JE BÍLÝ MEDVĚD PUBLIC RELATIONS

Praha – Agentura Bílý Medvěd Public Relations, jediný člen APRA se sídlem mimo Prahu, vzešla z dvoukolového tendru na korporátní PR a komunikaci strategie 3M Česko s názvem Vizebilita 100. Mezi ně patří i zvýšení povědomí o značce 3M mezi širokou veřejností, která je v současnosti odhadována na zhruba deset procent.

 

Zadání: naplňte strategii Vizebility 100

Bílý Medvěd se tendru účastnil spolu s dalšími sedmi agenturami. V prvním kole tendru měly agentury za úkol připravit návrh PR strategie, která by podpořila vizi 3M stát se renomovanou společností patřící k top 100 společnostem v České republice. Tato strategie se nazývá Vizebilita 100 a vychází z dlouhodobých hodnot společnosti. Jejími pilíři jsou ekologie, zdraví, bezpečnost a inovativnost. Agentury, které postoupily do druhého kola, dostaly za úkol rozpracovat jeden z pilířů této strategie. Dalším úkolem pak bylo vytvoření tiskové zprávy na téma 30letého výročí vzniku lepicích lístků Post-It, které jsou vynálezem 3M a česká veřejnost je patrně zná nejvíce. Klient se v tendru rozhodoval podle předem stanovených kritérií, mezi nimiž figurovaly zejména mediální reference dle cílové skupiny, zkušenosti z komunikace a marketingu, kreativita a schopnost strategického myšlení. „Vítězná agentura se prezentovala výtečně ve všech kritériích, prokázali velmi dobré reference relevantní pro naši situaci a jako "třešnička na dortu" působilo nadšení a zápal, který při plnění zadaných úkolů jednoznačně projevili,“ řekl k tendru Corporate Marketing Manager 3M Česko Tomáš Chytil.

3M: gigant, který stojí na inovacích

Bílý Medvěd bude mít na starosti korporátní PR. Zásadní v korporátu bude komunikace firemních hodnot, jako je přístup k zaměstnancům nebo životnímu prostředí a celková filozofie. Důraz bude kladen i na inovace, které stojí za každým produktem 3M. „Potenciál pro publicitu a image je zde velký. V USA jsme se v anketě společnosti Harris zaměřené na reputaci umístili v první čtyřce nejoblíbenějších společností hned za Google,“ doplňuje Chytil. Agenturu výsledek tendru potěšil: „S korporátním PR máme hodně zkušeností a jsem ráda, že jsme jako mimopražská agentura dokázali klienta přesvědčit, aby si vybral právě nás. Věřím, že s námi bude spokojen,“ prohlásila Pavla Střechová, Managing Director Bílého Medvěda. Vzhledem k rozsahu činností klienta nasadí agentura na tuto práci Alžbětu Pavlínovou jako Key Account Managera a Tomáše Fridricha v roli Account Executive. 3M Česko byla dosud aktivní spíše v oblasti B2B, například v automobilovém průmyslu, ale i ve zdravotnictví nebo produktech pro reklamní odvětví. Celé portfolio mateřské společnosti zahrnuje tisíce produktů. Jedním z posledních je kapesní projektor, se kterým přišla 3M jako první na světě.

O společnosti 3M 3M je výrobní společnost působící v řadě oblastí po celém světě: za použití jejích špičkových technologií vzniká na 50 000 různých produktů a výrobků pro kancelář, komerční grafiku, elektro a telekomunikace, zdravotnictví, automobilový průmysl či bezpečnost a ochranu. 3M je nadnárodní společnost, jejíž divize vzájemně spolupracují na vývoji, výrobě a marketingové podpoře všech produktů.

3M v číslech • Celosvětový prodej: 23, 123 milliard USD • Mezinárodní prodeje (mimo USA): 14,614 milliardy USD (63 % celkového objemu prodeje) • Ve Spojených státech 28 poboček • Zastoupení ve více než 65 zemích - 35 poboček s výrobními závody, 35 laboratoří • Výrobky 3M se prodávají ve 200 zemích světa • Více než 75 000 zaměstnanců celosvětově – tým 6 700 výzkumníků, z toho 3 400 v USA • 145 výrobních závodů po celém světě • 169 míst s obchodním zastoupením po celém světě

3M v České republice • Prodeje v roce 2008: 1, 145 miliard Kč • 100 zaměstnanců • Sídlo obchodního zastoupení v Praze

<< zpět na seznam