TZ | HARTMANN - RICO | JAK NA LOKÁLNÍ SPONZORING
Společnost HARTMANN - RICO podporuje aktivity občanských sdružení v sídle jednoho ze svých závodů (obci Veverská Bítýška) již od roku 1997. Za jedenáct let podpory občanského života formou fondu Dobrý soused získala celou řadu nenahraditelných zkušeností. Tři nejdůležitější poznatky z oblasti lokálního sponzoringu nám sdělila PhDr. Radoslava Klementová, ředitelka pro lidské zdroje společnosti HARTMANN-RICO.
Prvním, snad nejdůležitějším bodem, je rozhodnutí o dlouhodobé podpoře občanských aktivit. Právě dlouhodobost má potenciál vytvářet stabilní a pozitivní image u veřejnosti. Tento vztah podniku k jeho bezprostřednímu okolí je někdy označován jako social responsibility (společenská odpovědnost) a tvoří základ dobrého vztahu s veřejností. „Práce na dobrých vztazích s okolím je vždy věcí středního až dlouhodobého horizontu a nelze předpokládat, že si opravdu kvalitní vztah vytvoříme jediným sponzorským darem,“ uvádí v této souvislosti Klementová.
Druhým osvědčeným nástrojem je rozprostření finanční podpory na co nejširší spektrum lokálních občanských aktivit. „Při sponzoringu na úrovni obce je velmi důležitá snaha o podporu co největšího počtu občanských aktivit. Jako společnost se celorepublikově soustředíme na podporu tělesně handicapovaných sportovců. V případě lokálního sponzoringu je však strategie odlišná. Spektrum podporovaných aktivit je velmi bohaté a pokrývá všechny významnější aktivity v obci,“ uvádí dále Klementová.
Třetím bodem úspěšného sponzoringu na lokální úrovni je společná prezentace projektů. Všichni žadatelé o příspěvek se sejdou na společném setkání s vedením společnosti. „Tento způsob prezentace projektů lze označit za vcelku ojedinělý. Žadatelé vzájemně prezentují své projekty a všem se tak dostává bezprostřední zpětné vazby. Zároveň se zástupci jednotlivých sdružení setkávají a vyměňují si zkušenosti, přemýšlí o vzájemné spolupráci a zejména jsou si vědomi, kolik různorodých aktivit se v obci realizuje,“ dodává Klementová. Se společnou prezentací a vzájemnou konfrontací projektů, ucházejících se o dotaci, má společnost HARTMANN - RICO výbornou praktickou zkušenost a přikládá jí v procesu přidělování sponzorských darů velkou důležitost.
<< zpět na seznam