cz | eng

TZ | NAY ELEKTRODOM | NAY ELEKTRODOM CHCE ODSTARTOVAT NOVOU ÉRU PŘÍSTUPU K ZÁKAZNÍKOVI

NAY Elektrodom - nejznámější a největší obchodní řetězec v oblasti spotřební elektroniky na Slovensku, jehož roční obrat dosáhl v roce 2007 6,1 miliardy Skk, přichází na český trh s odlišnou filozofií prodeje zboží.

 

Již 5.12. si mohou třebíčští a 6.12. olomoučtí zákazníci ověřit, zda-li jim nově otevřené prodejny nabídnou slibované výhody, které prý nenajdou u konkurence. Nosnou filozofií společnosti je totiž krédo - vše podřizujeme zákazníkově spokojenosti a proto se tak odlišujeme.

Prvním rozdílem viditelným na první pohled je šíře sortimentu. Široká škála sortimentu je totiž podle zákazníků nejdůležitějším kritériem výběru místa nákupu. Podle průzkumu agentury United Consultants najdou zákazníci v prodejně ve srovnání s konkurencí téměř dvakrát větší výběr zboží. V nabídce černé, bílé a kancelářské techniky figuruje veškerý sortiment, takříkajíc od A po Z.

Druhým zásadním rozdílem je uspořádání prodejny. „Naše koncepce uspořádání prodejny je velmi odlišná, protože respektuje zákazníkovy potřeby. Vše je logicky a přehledně uspořádané, prostory jsou prosvětlené, čisté a bez zbytečného hluku. Nesnažíme se, aby byl zákazník nucen projít celou prodejnou dlouhými labyrinty regálů jen kvůli nákupu jediné věci. Naopak, když vejde k nám, může ihned zamířit do libovolné sekce.“ uvedl Emil Huraj, ředitel marketingu.

Dalším významným rozdílem je personál. V prodejně totiž nenajdete klasické prodavače. Nechceme, aby zákazník jen nakoupil, ale aby nakoupil dobře a byl spokojený. Proto máme místo prodavačů poradce. Jsou neustále školeni, aby na jedné straně dokonale rozuměli novým technologiím a produktům, které prodávají na druhé straně aby uměli vyslechout zkazníka a vybrali mu ne ten nejlepší produkt jako takový, ale nejlepší produkt z hlediska potřeby zákazníka. Jde nám o to, aby zákazník neudělal jen jeden dobrý nákup, ale mnoho dobrých, aby se k nám vracel.“ dodal Huraj.

S tímto souvisí i existence NAY Extra klubu, který má například na Slovensku téměř půl milionu členů. Členem se může stát každý. Stačí, když si zákazník jednou koupí zboží v hodnotě nad 5000 korun, vyplní klubovou přihlášku a pak jej už čekají samé výhody. Po obdržení klubové karty může čerpat slevy ve výši 3, 5, či 7 % (podle dosažené věrnostní úrovně) a to z každého nákupu a opakovaně. Zákazník si dále může aktivovat platební funkci této klubové karty, která pak funguje v kterékoliv prodejně jako každá jiná platební karta. Pokud takto aktivovanou kartou zaplatí zboží v prodejně NAY Elektrodom, získává další 3% slevu. Celkově lze tedy dosáhnou slev ve výši 6, 8 nebo dokonce 10 % při každém nákupu. Přitom členové klubu neplatí žádné členské poplatky a z členství nevyplývají žádné další povinnosti. NAY Elektrodom se liší nejen v sortimentu zboží, ale v množství poskytovaných služeb. Přitom všechny služby jsou bez skrytých „ale“. Například garance nejnižší ceny platí i pro akční nabídky konkurence a prodejna nehledá důvody, proč rozdíl nevyplatit. „Chceme prostě garantovat nejnižší cenu, tak není důvod se vymlouvat. To se týká i reklamačních služeb. Pokud zákazník do 14 dnů od nákupu zjistí, že zboží má vadu, jednoduše jej vrátí, kde jej okamžitě vymění anebo zákazník obdrží zpět peníze – bez jakéhokoliv dohadování. My se tak snažíme na sebe za zákazníka přebírat všechny další problémy s reklamací spojené“ uvedl Huraj. Na otázku, jaké má NAY Elektrodom finanční zázemí ředitel marketingu Emil Huraj uvedl: „Už v roce 2005 vstoupil do společnosti NAY Elektrodom americko-polský investiční fond, který je spravovaný společností Enterprise Investors. Enterprise Investors je největším správcem fondu rozvojového kapitálu ve střední a východní Evropě. Od roku 1990 spravuje fondy ve výši přesahující 1,1 miliard USD.

Tyto fondy investovaly 955 milionů USD do 100 společností působících v Polsku, České republice, Rumunsku,Bulharsku a na Slovensku. Vstup Enterprise Investors do NAY umožňuje společnosti rychlý růst a další rozšiřování obchodní sítě NAY Elektrodom nejen na Slovensku, ale i v ostatních zemích střední Evropy. Výsledky expanze pak pociťuje i koncový zákazník. Vzhledem k naší síle a velkým objemům nákupů dokážeme zákazníkovi nabídnout zboží často za nižší ceny, než naleznou u konkurence.“

<< zpět na seznam