Nepodceňujte Motivační dopis
Podle čeho vybrat správného uchazeče? Podle CV? Bez větších kvalifikačních rozdílů. Osobní pohovor? S desítkami uchazečů se prostě nezvládne vedení malé společnosti sejít. S jednou desítkou ano. Kdo v ní bude? Zde rozhoduje motivační dopis. Personální agentura by je možná vyhodnotila jinak, možná lépe, ale vedení malé společnosti s 20letou zkušeností v PR je čte s profesionální deformací. Jak nabízí sebe, dokáže nabízet produkty klientů! Ví komu "produkt, či služby" nabízí? Dokáže promluvit jeho jazykem? Závěr: Nepodceňujte motivační dopisy. Nepište je "přes kopírák". Je to Vaše první kreativní zadání v PR.
Ačkoli se následující rady mohou zdát jako samozřejmé, dle našich zkušeností je ne vždy všichni v praxi uplatňují:
- Pozorně si pracovní inzerát přečtěte
- Motivační dopis napište inzerátu na míru
- Nebojte se při psaní projevit kreativitu
Co nás v motivačních dopisech v posledním výběrovém řízení příjemně překvapilo?
- Projevy znalosti o aktuálním dění v agentuře
- Využití konkrétního bodu, klíčového sdělení, ve kterém se zájemci s naší agenturou a nabízenou pozicí doslova potkali a "zajiskřilo to"
- Pochvala výsledků agentury, v níž chtěli pracovat
A co až tak pozitivní nebylo?
- Několik motivačních dopisů bez jakéhokoli nápadu a jiskry
- Nevšimnout si, že agentura, do níž se hlásím, sídlí v Brně
- S alergií na psy se hlásit do firmy, která se popisuje jako "dog friendly".
Nicméně právě poslední bod je důkazem toho, že z na první pohled negativa můžete udělat pozitivní věc, ukázat svou bojovnost a zájem. Držíme vám palce.
Pavla Střechová
<< zpět na seznam