Proč je důležité stanovit cíl komunikace na Facebooku
Facebook je prachsprostý marketingový nástroj se vším všudy. Firmy cítí, že by na něm měly být. Ale jen málokterá z nich opravdu ví, co a jak na něm vlastně dělat. Jako každá jiná marketingová činnost i komunikace na Facebooku by měla mít jasně stanovený účel a cíl. A rozhodně by ním neměla být prostá existence na Facebooku jen proto, „že jsou tam všichni ostatní“.
Ve své podstatě existují dva základní cíle komunikace na Facebooku. Tím prvním je zvýšení tržeb. Tento cíl se hodí ve chvíli, kdy provozujete e-shop nebo slevový portál. Facebook vám pak může sloužit k informování fanoušků o aktuálních prodejních akcích, slevách nebo nových produktech. Díky nejrozšířenější sociální síti můžete fanoušky nalákat na váš web a v tom nejlepším případě i na koupi vašeho produktu. Druhým ze základních cílů je zvyšování povědomí a budování vztahu k značce. Je samozřejmé, že v některých případech se mohou oba dva cíle doplňovat. Žádoucí je ale stanovit si, který z nich je pro vás primární.
Na primárním cíli totiž závisí jak způsob komunikace a styl příspěvků, tak určení metrik, pomocí nichž budete měřit, zda byl cíl dosažen. A tedy jestli vám vaše aktivity na Facebooku vůbec něco přináší. Pokud bude vašim cílem zvýšení prodejů v e-shopu, asi vám nebude k ničemu sto fanoušků, kteří lajkují fotku se slečnou v přiléhavém tričku. Tedy za předpokladu, že nekliknou na odkaz pod ním a ono tričko si nekoupí (malá pravděpodnost). Na druhou stranu, když budete chtít zvýšit povědomí o značce, bude pro vás počet lajků, sdílení a komentářů, tedy to, jak moc se o vaší stránce mluví, tím hlavním.
A teď ruku na srdce – máte stanovený cíl vaší komunikace na Facebooku? :)
Václav Baženov
<< zpět na seznam