cz | eng

HANDICAPTOUR

Hartmann-Rico je největším výrobcem a distributorem zdravotnických potřeb. V rámci své politiky social responsibility se rozhodl investovat do projektu „Handicap Tour“. Nejprve v Tatrách a posléze i v Brně byly zmapovány a slavnostně otevřeny stezky pro vozíčkáře. Ústředním sloganem Handicap Tour se stalo „Dřina–relax na vozíku? Zkuste naši turistiku!“.

Na celém projektu Handicap Tour spolupracovala společnost Hartmann-Rico s Klubem českých turistů a s místními vozíčkáři. Klub českých turistů poskytl projektu mapy a zavázal se zaznačit stezky do vlastních turistických map.

Samotné vytipování tras proběhlo ve spolupráci s Radimem Liškou, cyklistou, který ovšem musel po úrazu vyměnit klasické kolo za handbike. Radim je již několik let na vozíku a z vlastních zkušeností ví, že nikdo jiný než vozíčkář nedokáže správně odhadnout obtížnost překážek. Při výběru stezek se dbalo i na dobrou dostupnost městskou bezbariérovou dopravou.

Po měsíčním úsilí se podařilo projet a pomocí GPS zaměřit prvních osm tras na Brněnsku. Klub českých turistů Handicap Tour trasy zanesl do vlastních turistických map a připravuje i speciální značení. K projektu byla vydána i speciální bružurka, ve které jsou všechny trasy detailně popsány a v níž je uvedena jak jejich délka, tak i specifické překážky, které jsou po cestě na vozíčkáře „nastraženy“.

Při příležitosti otevření nových stezek vyjela z Brna po jedné z nich skupina brněnských vozíčkářů, které se nám podařilo oslovit skrze občanská sdružení a neziskové organizace, které jsou s handicapovanými ve styku. Kromě nové bezbariérové stezky jsme jako organizátoři mysleli i na zajištění bezbariérových toalet a dopravy přímo do místa srazu.

Handicap Tour byla doprovázena medializací a díky našemu aktivnímu přístupu a použitím standardních technik media relations (tisková zpráva, osobní lobbing) získala pozornost veškerých významných regionálních médií, České televize, Českého rozhlasu Brno, ČTK, Deníku, MF DNES...

<< zpět na seznam